Hoe makkelijk biscuit maken? Basisrecept van bij de bakker!
Bakker Robert @ https://www.taartmaken.com
Wil jij weten hoe je 'n luchtige biscuit maakt? Bakker Robert deelt zijn beproefd recept, beantwoordt de vele vragen die op workshops komen met tips en weetjes.
Suiker met de eieren op het vuur roerend opwarmen tot ongeveer 40 graden en de suiker gesmolten is.
Daarna "koud kloppen". Koud kloppen is beginnen op te kloppen tot het beslag zo luchtig is dat u er een lint van kan vormen zoals op de foto. Door het kloppen koelt het opgewarmde beslag ook weer af.
Dan de gezeefde zelfrijzende bloem er ondermengen.
Beslag in de biscuitvorm doen.
Biscuit afbakken op 180 graden voor ongeveer 25 a 30 minuten. Zie in deze video: prik met een mes door de biscuit. Als er niets meer aan uw mes blijft kleven, is de biscuit gebakken.
Je gebakken biscuit ziet er zo uit.
Alvorens je biscuit door te snijden: maak een inkeping.